הערעור נדחה: יחיאל אינדור ישאר במעצר

אבי יעקב No Comments on הערעור נדחה: יחיאל אינדור ישאר במעצר

בית המשפט דחה את הערעור של פצוע הלינץ' בבנימין יחיאל אינדור, והוא ישאר במעצר לפחות עד מחר. בהחלטה נאמר כי "נכון לאפשר מיצוי ראשוני של החקירה גם אם הדבר יכביד על החשוד". במהלך הדיון אמר השופט רון כי "טענת ההגנה העצמית לגיטימית שבלגיטימית". עו"ד נתי רום מארגון חוננו: "מצבו של מרשי הן הנפשי והן הגופני מעיד כאלף עדים על הקרב שהיה שם"

Yehiel Indore, who is suspected of shooting and killing 19-year-old Palestinian Qusai Jamal Maatan in the West Bank village of Burqa, arrives for a court hearing at the District Court in Jerusalem, on August 14, 2023. Photo by Chaim Goldberg/Flash90 *** Local Caption *** ירי הרג פלסטיני שטחים יהודה ושומרון בית משפט מחוזי בורקה כפר יחיאל אינדור צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט המחוזי בירושלים דן היום בבקשתו של פצוע הלינץ' בבנימין, יחיאל אינדור, לקצר את הארכת המעצר בה הוא נמצא בימים אלו. בתום הדיון קבע השופט אלכסנדר רון כי אינדור יישאר במעצר לפחות עד מחר, אז מסתיימים ימי הארכת המעצר, זאת על מנת לאפשר מיצוי ראשוני של החקירה. את אינדור ייצגו בדיון עורכי הדין נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו שדרשו את שחררו מהמעצר.

במהלך הדיון הציג עו"ד רום את מצבו הרפואי של הפצוע וטען כי מדובר באדם כאוב עם בעיות קוגניטיביות קשות ועם בעיות זיכרון לטווח קצר. עם זאת ציין עו"ד רום בפני בית המשפט כי הפצוע מסר גרסה מלאה בזמן החקירה וזאת משום שאין לו מה להסתיר. "יש לנו אדם שעבר טראומה רגשית משמעותית, אנשים היו בלחץ היסטורי, לא נעים להיות חמוש יחידי בסיטואציה שכזאת והם מנסים לסגת כל הזמן", אמר עו"ד רום.

בהחלטתו אמר השופט כי עם ההבנה הרבה לטענות של הפצוע, עדיין עומדת על הפרק פרשה שבסופה מצא אדם את מותו, לכאורה בעקבות ירי מאקדחו ובנסיבות האלה הנכון הוא לאפשר מיצוי ראשוני של החקירה, גם אם זה יכביד על החשוד. כמו כן קובע השופט כי לא נשללת הטענה להגנה עצמית, אך עדיין יש למצות את החקירה באופן מיטבי, תוך שהוא מסתייג ואומר שהתערבות בהחלטת בימ״ש קמא היא בבחינת חריג. "טענת ההגנה העצמית לגיטימית שבלגיטימית אך מעבר לכך אין בפניי הצדקה להתערבותו של בית משפט זה", קבע השופט.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו שייצג את אינדור מסר בתום הדיון: "בית המשפט המחוזי קבע כי לא שללה הטענה להגנה עצמית, ואנחנו מקווים מאוד שסלולה הדרך לשחרור מחר בבית המשפט השלום. מצבו של מרשי, הן הנפשי והן הגופני מעיד כאלף עדים על הקרב שהיה שם וצר לנו שהוא צריך להישאר אפילו ולו יום אחד במעצר ואנחנו מקווים שהוא ישוחרר לאלתר.



0 תגובות